zondag 6 februari 2011

Op naar onze diploma, 4e jaar, Stage

Wunderland Kalkar
Halve wege het derde jaar kwam ik er achter dat het ook mogelijk was om in het buitenland stage te lopen. Onze laatste jaar bestaat, net zoals in het tweede jaar, een half jaar uit stage, en half jaar "les". Ik zat te dimdammen wat ik zou doen, het ging om een decoratie of restauratie stage van een half jaar. Dan kwam ook de taal erbij kijken. Ik zat te denken aan engels of duits sprekend. Uiteindelijk ben ik in Wenen geweest op een school, en dat werd mijn doel. Daar wil ik heen. Dus opzoek naar een duitse stage. Dat ging heeeel moeizaam, net als in NL is het probleem weinig werk. Uiteindelijk kreeg ik telefoontje van Wunderland Kalker. Inderdaad, de omgebouwde kerncentrale net over de grens.

Hier werkte ik met twee vrouwen. Hun werktijden waren 5 ochtenden. Om mijn uren te halen betekende dat, dat ik smiddags zelfstandig zou werken. Dat vond ik helemaal niet erg, zo kon ik zelf decoraties gaan oefenen.

Het eerste project was de koeltoren. In de koeltoren is voor kinder een Jungle speeltuin gemaakt, maar het straalde alles uit behalve jungle. Aan ons om het aan te passen. Hier onder staan de foto's van o.a. de pilaren van ong. 5 meter hoog wat ik in decoratieve houtimitatie heb gezet. Af en toe een diertje erop. Ook de boom heb ik geschilderd, net zoals de wand met de leeuw en vogel (Was mijn eerste decoratie op grote oppervlakte)


Eigen projectjes
's Middags heb ik verschillende decoraties gemaakt. Geoefend met verschillende verfsoorten, verschillende technieken en verschillende stijlen.

 nog steeds niet helemaal afgemaakt, en ondertussen beschadigd.. Overigens met muurverf
 Muziek "popart" met eigen invulling eraan. Met lakverf
 Verveling en kleuroverloopjes enz. oefenen. Met muurverf
Schaapjes! U kunt op de foto klikken om hem uit te vergroten. Met lakverf  
I Just love this one. Met lakverf, (metallic-) muurverf, hoog en zijde glans afgelakt
 Bloementjesbehang jaren 70 alleen wat modernere kleurtjes gegeven. Met lakverf
 Verschillende tecnieken met lak en muurverf.
 Eigen kistje een nieuwe stijl gegeven. Onder staat hoop, geloof en liefde.
Dit is met lak, beits en muurverf geschilderd.
 In dezelfde stijl als het orige kistje geschilderd.
Afscheidskadootje voor Dorian en Galina in een marmerimitatie (Vert de Mer)
met muurverf geschilderd en afgelakt.


Overige schilderklusjes
Daarnaast waren er ook "verplichte" klusjes die ik smiddags uitvoerde, of overdag samen met me collega's. Daarvan staat het een en ander hieronder.

 Raamschildering voor Halloween, kindermiddag
De deurtjes van het buffet, dit was uiteindelijk mijn voorstel aan de hand van de nieuwe bladen en stijl.  
 Het eind resultaat. Het moest passen bij de bruine rand. Alle mannen gingen voor mijn voorstel. Haha
Snelle spoedklus voor het renoveren van de schietbaan. Dit is zoals je kunt zien het resultaat. 
Netjes en strak wit en zwart! Bloementjes weer op hun plek.  
Deze bloemen komen in de koeltoren. Geschilderd met een epoxyverf.
 Dit was voor een boerenbeurs, snel op het laatste moment moesten de dieren opgeklapt worden.
Ik heb deze hele geit opnieuw geschilderd (met lakverf).
Dit paard heb ik op meerdere plekken moeten restaureren.
Je ziet niet waar de beschadigingen hebben gezeten.

Zoals je hebt kunnen zien was dit een leerzame stage omdat ik vooral op decoratie gebied veel heb kunnen oefenen en experimenteren en daarbij veel vrijheid en feedback heb gekregen. Dit heb ik goed kunnen toepassen op mijn examenstukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten