zondag 6 februari 2011

Examenwerk, Restauratie!

Stage was een deel van onze examen, maar nu werd het echt serieus. We moeten voor restauratie een 3D object hebben. Restaurtie kon op verschillende manier worden afgesloten, door bijvoorbeeld onderzoek of imitaties. Ik had voor mijn gevoel in het derde jaar een goed onderzoek gedaan en wilde graag nieuwe imitatietechniek leren.

Palisander met tegel
 Thuis hadden we nog een simpel vuren ikea krukje staan. Het idee was om er een krukje voor in een "turkse" / "Oosterse" thema-badkamer van te maken.
Ik had verschillende houtsoorten uitgezocht, uiteindijk is het Palisander hout geworden. Overigens erg leuk om te immiteren.
Daarbij had ik in gedachten om bovenop een glazuurtegel te immiteren. Als dat niet ging lukken was mijn plan B marmer inleg.

Krukje vooraf                                              Resultaat
 Studie's met houtskool
 Mijn studiepaneel met laagopbouw
Studiepaneel betreft tegel. Verschillende technieken en materialen geprobeerd.   
Resultaat - close up 
Closeup tegelwerk. Uiteindelijk nog bladgoud in verwerkt.
Bij de examenexpositie samen met werk van Tessa Kleter, Joyce Manier, Bernice Glastra 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten