zondag 6 februari 2011

Examen, Decoratie

Het examendeel van decoratie moest worden uitgevoerd in tweetallen. We kregen een groot paneel, van 1,5 m breed bij 3,0 m hoog! Ik heb dit project samen met Susanne Hendriks uitgevoerd.
We zaten op een lijn wat betreft het ontwerp. Uiteindelijk zijn we vanuit een schildering van Rob Gonsalves verder gaan werken.

Werkproces:
 Vooraf                                              Resultaat
 Studie van he water en de maan
 De eerste laag is aangebracht, de lucht.
Na de lucht was ik begonnen met de bergen, maar ik kreeg de smaak niet helemaal te pakken.
Susanne is toen verder gegaan met de bomen, en ik was begonnen met het zand.
Hier kunt u het tussenstadium van de bergen zien. Was alles behalve tevrede.
Hier ben ik bezig met het water en weerspiegeling schilderen
De volgende stap waren de stenen. Ben begonnen met de scheidingslijn tussen het bos en het water.
Als laatste heb ik de stenen onderaan het paneel erop gezet.
Vervolgens heb ik de jurk van de vrouw geschilderd. En de maan.
Daarna is Susanne aan de slag gegaan met de arme, haar en wereldbol.
De eennalaatste wat ik geschilderd heb is de zaklamp.
Het laatste was de schaduw van de wereldbol.
Hierboven kunt u ook het resultaat van de bergen zien.
Omdat het functioneerde als achtergrond heb ik er voor gekozen niks meer aan te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten